tisdag 20 april 2010

Sista arbetspasset.

Jag sitter på jobbet för sista gången. Sen är jag "ledig" fram tills resan. Och visst känns det skönt! Men samtidigt kan jag meddela att det är ganska så sorgligt..

Jag började jobba här med ganska så negativ inställning. Men ju längre man jobbar desto mer kommer man in i det och man vänjer sej. Man inser också att det finns verkligen inte anledningen till vara negativ i jobbet, det är en sån stor del av vardagen. Men sen har det också hänt en del saker under den tiden jag har jobbat här. Vilket har gjort att vi som jobbar här mer el mindre fått ty sej till varandra. Något som gör att vi fått en bättre relation till varandra. Även dom anhöriga har kommit oss närmare än innan.

Allting runtomkring gör att det blir ganska jobbigt att gå härifrån. På alla andra jobben jag har jobbat på innan har jag aldrig kännt såhär. Men samtidigit har jag längtat efter att sluta. För jag vet att detta är ingenting för mig. Så det är ganska så blandade känslor som spirar. Men det är dax för min del att göra vad jag tycker är roligt och leva mitt liv. Jag går ändå härifrån med många nya erfarenheter och nu i efterhand ångrar jag inte ett dugg att jag började jobba med dehär.. Har fått ett helt annat tänk och ser en hel del saker på ett helt annat sätt. Kommer säkert komma till nytta senare i livet!

J.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar